Fotoğraf Boyutunu Küçültme

Blogumuza yüklemek yahut farklı alanlarda kullanmak istediğimiz resimlerin boyutları bazı zamanlar sıkıntı yaratabiliyor.Özellikle bloga eklemek istediğimiz resimlerimiz aşırı büyük boyutlarda olunca çeşitli sorunlarla karşılaşabiliyoruz. Sayfanın geç açılması, kasılmalar gibi blog performansını etkileyen nedenler yaşanabiliyor.. İşte bu gibi sıkıntılar yaşamak istemeyenler veya aşırı gereksiz büyük boyutlu resimlerinin boyutlarını eşit miktarda düşürmek isteyenler için çok uzun zamandır kullandığım bu ipucunu sizlerle paylaşmak istiyorum..
TinyPNG isimli resim boyutlandırma sitesi sayesinde herhangi bir program indirmeye gerek kalmadan, PNG densede JPG formatındaki resimlerinizi küçültebilirsiniz.. Yüklemek istediğiniz resminizin boyutunun 5 mb'den fazla olmamasına dikkat edip onun altındaki dilediğiniz resmi küçültebilirsiniz.. 
İlk olarak siteye giriş yapıyoruz sizden herhangi bir üyelik istemiyor direkt işleme geçebiliyorsunuz.. Ortada bulunan ''Drop your .png or .jpg files here!'' yazan yere tıklıyoruz. Açılan pencereden boyutunu düşürmek istediğiniz resmi seçiyorsunuz ve aça tıklıyorsunuz..



Hemen ardından işlem başlıyor ve saniyeler içerisinde boyutlandırma gerçekleşiyor.Yeşil ilerleyen kısım sonuna kadar geliyor ve işlem bitiyor.. 
Sonuç olarak 3.7 Mb olan fotoğrafım 657.4 kb kadar düşüyor.. Ok ile de belirttiğim gibi %82'lik bir küçülme söz konusu..Bu küçülme sonrası resmin kalitesinde herhangi bir bozulma olmuyor, görüntüde küçülme vs yaşanmıyor sadece fazlalıklardan arınıyor.. 
Daha evvel resim düzenleme programlarımla boyutlandırma işlemini yapıyordum ancak kalitede sıkıntı yaşıyordum, bu siteyi keşfettiğimden bu yana çok daha verim aldığımı düşünüyorum ve uzunca bir süredir de bu siteyi kullanıyorum. Umarım işinize yarar, çünkü bir çok arkadaşımda dikkat ettiğim aşırı büyük resimler yüzünden sayfaları oldukça yavaş açılıyor ve yayınlarda sıkıntı yaşıyorlar..

12 yorum :

  1. Faydalı bir bilgi olmuş canım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. madem işin içinde png de var jpegmini programını bununla aldatabilirim o zaman :) birde keşke giflerin boyutlarını küçültücü bir program olsa şahane olurdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok daha pratik canım, rahatlıkla aldatabilirsin ruhu duymaz :) Ayrıca gif için şu siteye göz atabilirsin istersen, https://www.imagerecycle.com/

      Sil
    2. yaa demek gifler içinde vardı whatsaapın maymuncukları kadar olmasada utandım inan ki :) hiç araştırmamışım daha önce. bu gönderdiğin linkte oluyor evet ama küçültmeyi çok az yapıyor uğraştığına değmez. Ufkum açıldı ama yeni bir site var mı araştırıcam sağolsaın :)

      Sil
    3. Çoook tatlısın ki sen :)) Canım evet o site çok az küçültüyor, kaliteden düşürmeden daha çok düşüren site bulursam mutlaka yazarım sana :)

      Sil
  3. Blog keşif etkinliğinde geliyorum. Güzel bir paylaşım olmuş iyi ki gelmişim. Resim konusunda tavsiyeleriniz hemen yapacağım.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz, işinize yaramasına sevindim, sizi takibe aldım, çok anlamlı ve hoş bir blogunuz var, başarılarınız daim olsun dilerim..

      Sil
  4. Hoş buldum. Gerçekten yararlı oldu. Blogumu beğendiğiniz için mutlu oldum. Takibiniz ve güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Sizin de başarılarınız daim olsun. Umarım hep beraber güzel paylaşımlar yaparız.
    Sevgi ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, paylaşımlarımız ve blogumuz daim olsun dilerim, sevgilerle..

      Sil

Lütfen yorumlarınıza link eklemeyiniz! Link eklenen yorumlar YAYINLANMAYACAKTIR!

Copyright © Başka Güzel