Alışveriş Depresyon Belirtisi Olabilir

alışveriş hastalık


Alışveriş yapmanın depresyonu tetiklediği düşünülüyor son zamanlarda. Alışverişin nasıl bir haz verdiği, insanı tüm sıkıntı ve olumsuzluklardan arındırdığı herkesçe malum. Özellikle ben alışveriş yaparken kendimi aşırı huzurlu ve rahat hissediyorum.Büyük bir keyifle yapıyorum bunu.. Ancak bu durum psikolojik bir rahatsızlığın belirtisi olabilirmiş.. Uzamanlar bunu konuşuyor son dönemlerde, bir yazı okumuştum geçenlerde, bir anabilim dalı uzmanının ropörtajıydı bu. Alışveriş öyle sanıldığı gibi masum olmayabilir diyordu.. Olabilirmi acaba diye sordum kendi kendime, bana bu denli keyif veren şey acaba psikolojik bir rahatsızlığımın belirtisimiydi? 

Ancak sonra yazının devamında, bu sorunun sadece alışverişte aldıkları eşyaları hiç kullanmayıp, hatta paketlerinden bile açmadan saklayan kişiler için olduğu yazıyordu.Derin bir oh çektim ama yinede ilgimi çekmişti.Devam ettim. ''Psikiyatri Literatürü'nde 1900'lü yılların başında 'Oniomania' olarak tanımlanmış olan rahatsızlığın yeni adı 'Kompulsif alışveriş'  imiş.. Aynen hastalığın adı sanı buymuş.

Belli başlı belirtileri var bu rahatsızlığın en önemlileri; almak istedikleri ürünü sürekli kafasında kurması, düşünmesi ve alamamak hissinin verdiği huzursuzluk,beyine baskı yapması sonucu oluşan sürekli zihinsel uğraşı.


Bu rahatsızlıkta hasta alışveriş sonrası suçluluk duygusu hissedip,utanarak aldıklarını gizleme eğilimine giriyormuş buda ailesi ve yakınlarını sıkıntıya sokuyormuş dolaylı olarak. Düşünsenize sürekli alışveriş yapan bir ablanız var ve aldıklarını paketinden bile çıkarmadan saklıyor!Buna ne cüzdan dayanır nede vicdan :) (kafiye olsun dedim yoksa gülünecek bir durum yok elbette :x)


Bu rahatsızlığın tedavisi elbette ki var, ergenlik döneminde yaşanan bu sıkıntının tedavisini genellikle terapi ile atlatabiliyormuş hastalar, ancak ileriki yaşlarda ise tedavi ilaç ile mümkünmüş..


O derece bir sıkıntı yaşamadığım için yazının sonunda rahattım ancak yaşayanları düşününce empati duygum devreye girince ne denli zor bir durum olduğunu anladım..



Umarım bu tür sıkıntılar yaşayan kişiler bir an önce tedavi olurlar ki bu ne kendilerine nede çevrelerine karşı pekte adil olmayan bir davranış şekli çünkü..

Sevgiyle..

6 yorum :

  1. Ben bu aralar depresyondayım paso alışveriş yapıyorum :( Yazıdaki tüm belirtiler ben de var tedaviye ihtiyacım var demekki :) paylaşım için teşekkürler :)
    Güzel paylaşımlarda yorumlaşmak dileğiyle... Sevgiler blogkizsalseyler ♥

    YanıtlaSil
  2. Ciddimisin ne desem bilemedim şimdi bak :) Rica ederim, beğenmene sevindim :)

    YanıtlaSil
  3. Alışveriş bir rahatlama yöntemi aslında ama dozajını kaçırırsan daha çok stres sebebi olabilir. Kısa süren mutluluk ve tatmin hissi veriyor bunun bağımlısı olmak problem. Kadınlarda daha fazla görülüyor bu sorun:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, o kısa sürede verdiği haz herşeyi unutturuyor insana özellikle de biz kadınlara :))

      Sil
  4. Yaziya bayildim ama korkmadim desem yalan olur! Surekli alisveris yapiyorum ve alicaklarimi kafada kuruyorum baska hicbi isim yokken sirf o urunu ya da urunleri alabilmek icin cikiyorum bazen ama tabi kendimi gayet tutabildigim de oluyor mesela simdi kozmetik diyetine girdim bakalim ne kadar surucek hadi hayirlisi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürederim.. Aynı şekilde bende bazen kendimi durduramıyorum, mütemadiyen kendimi kasada buluyorum :) Ve evet aynen senin gibi aklıma koyduysam sadece onu almak için, tek bir ruj - oje bile olsa bu onca yolu tepiyorum:)Hastalık başlangıcı olmaması içinde dizginliyorum ama nafile..Keşke bende böyle bir diyete girebilsem ama içime dert olur benim biliyorum kurdeşen dökerim almazsam aklımdakini :)Umarım sen galip gelebilirsin.

      Sil

Lütfen yorumlarınıza link eklemeyiniz! Link eklenen yorumlar YAYINLANMAYACAKTIR!

Copyright © Başka Güzel