BB, CC, DD Kremlerin Özellikleri ve Arasındaki Farklar

Son dönemlerde  adından sıkça söz ettiren, geniş bir ürün yelpazesine sahip olan BB, CC, DD ve EE kremler , cildimizde meydana gelen hemen hemen tüm problemleri yok etmeyi vaad ediyor, hem kozmetik hemde sağlık açısından fayda sağlayan bu özelliklere, tek bir ürünle sahip olabiliyorsunuz. 
Önce BB kremlerle hayatımıza giren daha sonra CC ve DD olarak piyasaya sunulan bu kremler peki aslında ne işe yarıyorlar? 


Tek tek ne işe yaradıkları, hangi soruna çözüm oldukları ve birbirlerinden  ayrılan özellikleri nelerdir bunları genişçe bir masaya yatırmak istiyorum bu yazımda..

BB Krem: Asıl ismi Blemish Balm Cream olan bu krem, cildi pürüzsüzleştirmeyi, lekeleri kapatmayı ve güneş ışınlarından korumayı amaçlayan bir formüle sahip. Fondöten kullanma ihtiyacı duyan kişiler ama aynı zamanda cilde de faydası olsun diye düşünenler için , yüksek koruma ve işlevselliği açısından tercih edilen en önemli kozmetik ürünleri..Makyaj altı baz olarak dahi kullanılabilen bir ürün formundalar.. Hemen hemen her markanın BB, CC, DD kremleri mevcut. EE kremlerse sanıyorum ki çıkma aşamasında tam olarak net bir bilgim yok eğer sizlerin varsa belirtirseniz bende öğrenmek isterim..



 CC Krem: Color Control Cream yani renk düzenleyici olarak bilinen bu ürün ise, daha çok cildinizdeki kızarıklıkları etkili bir biçimde düzenleyerek tek renk olmasını sağlıyor. Bu sebeple makyaj altı bazı olarakta oldukça tercih edilen ürünler arasında.Hem koruyucu bir kalkan olurken makyaj ürünlerinin cilde temasında hem de cildinizi olması gereken tek renk görüntüsüne ulaştırıyor.. CC kemler yapılarının hafifliği sebebiyle BB kremlerden daha çok tercih ediliyor, zira günlük kullanım için ideal olması en büyük sebep buna.. Sürekli ve düzenli kullanımda CC kremlerin kalıcı tedavi edici özelliği de olduğu söyleniyor, bu marka marka değişiyormu tam olarak bilemiyorum ancak, kullandığım CC krem de böyle bir özellik var. Yazısı için


DD Krem: Daily Defense adıyla ayak ve cilt için piyasaya sürülmüş ürünler iken talepler dolayısıyla Dynamic Do-all  olarak cilt için olan formülüde satışa sunuldu geçen yıllarda.. DD kremler diğer BB ve CC kremler ile hemen hemen aynı özelliklere sahip..Cildin rengini eşitliyor, ince çizgi görünümünü hafifletiyor, güneş ışınlarına karşı koruyor, pürüzsüzleştirip daha canlı fresh bir görüntü elde etmenize sebep oluyor. Peki farkı yokmu bunun BB ve CC kremlerden, elbette ki var, DD kremlerin içeriğinde anti-aging özelliğin çok daha baskın olarak kullanıldığını görüyoruz. Cildi korumada daha üst seviyede ve anti bakteriyel özelliğe sahip bu kremler..


BB ve CC krem arasındaki farklar nelerdir?
  • CC kremler BB kremlere göre daha çok koruma faktörü içeriyorlar.
  • BB kremler CC kremlere nazaran daha kapatıcı özelliğe sahiptirler.
  • CC kremler BB kremlerden çok daha ince yapılıdırlar.
  • CC kremler çok daha az yağlı olduğu için makyaj bazı kullanımı açısından daha elverişlidirler.
  • BB kremler CC kremlere nazaran daha fazla nemlendirme özelliğine sahiptirler.

Ben günlük hayatımda daha çok BB ve CC kremleri kullanmayı tercih ediyorum, fondöten kullanmak istediğimde ise baz kullanmak istemediğim zamanlar makyaj altına CC krem uyguluyorum..Glow bitişli olması sebebiyle eşit bir ton yakalıyorum böylelikle..



15 yorum :

  1. Faydalı bir yazı olmuş. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Bilgilendirici bir yazı olmuş.

    Sevgilerle
    http://fernoce.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba teşekkürler, Blog Keşif etkinliğine katılırsanız blogunuzu listeye ekleyebilirsiniz isterseniz.Sevgiler..

      Sil
  3. Cok bilgilendirici bir sey olmus ben bb disinda hicbirini kullanmadim ama kizariklardan pek bi muzdaribim cc yi en kisa surede denicem :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Cc kremler bu sıkıntına çare olacaktır eminim :)

      Sil
  4. Aradaki Farklari ogrenmemiz iyi oldu..ne alacagimizi gayet iyi biliyoruz artik..tesekkurler.birde suya dayanikli goz kalemi onerin var mi fiyatı. ucuk olmasin ama.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım, rica ederim. Suya dayanıklı dense de bir çoğu, nedense öyle çıkmıyor benim waterproof diye aldığım hemen hemen tüm kalemler maalesef suya dayanıklı çıkmadı. Net bir şey söyleyemem açıkcası bu konuda canım maalesef.

      Sil
  5. bende de garnierin bb kremi var. ne olduğunu anlamada almıştım ama fondöten gibi çok hoş oluyor. fondoten kullanamıyorum ben hemen sivilce yapıyor. bunda öyle bi sorun olmadı. sonunda öğrendim bb kremin ne olduğunu yaa:) teşekkürler canım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşe yaramasına sevindim canım teşekkür ederim :) Garnierin bb kremini aldım aldığım gibi de geri götürmek zorunda kaldım zamanında, benim cildimde farklı reaksiyon gösterdi neden bilmiyorum. BB kremler fondötenden çok daha sağlıklı canım bence de yetiyorsa bb cc kullanmaya devam etmelisin :)

      Sil
  6. Farmasi Kayıt23 Ocak 2016 00:12

    farmasi kozmetiğin bb ve cc kremleri vardır denemenizi tavsiye ederiz sevgiler. 0542 394 3838

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Dermadoctor DD krem son 4-5 aydır Türkiye'de satılıyor. Öneririm

    YanıtlaSil
  8. Gerçekten faydalı bir yazı, teşekkürler benim tutkum! Yukarıda dermadoctor ismini görünce dayanamadım ben de bilgi vermek istedim. Ben de Dermadoctor'un DD kremini kullanıyorum. Gerçekten çok memnunum. Öncelikle cilt rengine göre seçim yapmak gerektirmiyor. Kendi cildinizin rengine uyum sağlıyor ve böylece hem kendi cildinize en yakın ve doğal bir sonuç elde ediliyor. Bir de içeriğinde safir kompleks var, canlı ve diri bir görünüm veriyor. Benim gibi yorgun görünenler için öneririm. Bu arada ayrıca derma grubu bir ürün olması da çok önemli. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Lütfen yorumlarınıza link eklemeyiniz! Link eklenen yorumlar YAYINLANMAYACAKTIR!

Copyright © Başka Güzel