Cilt Tipine Göre Kapatıcı Seçimi ve Özellikleri

Makyaj yaparken bir çoğumuz kapatıcıya ihtiyaç duyarız, gerek duymasak bile kusursuz bir makyaj istediğimiz zamanlar, gerek duyupta kapatmak istediğim sorunlu bölgelerimizi gizlemek istediğimiz zamanlar kapatıcılara başvururuz. Piyasada her markanın kapatıcı ürünleri mevcut. Çeşitli özelliklere ve yapılara sahip kapatıcılar hali hazırda satılmakta..

Kapatıcı seçerken dikkat edilmesi gereken birçok önemli nokta var. Bir kapatıcıdan neler beklediğinize karar verdikten sonra bu noktalara dikkat ederek cildinize uygun kapatıcıya sahip olabilirsiniz.. 

Cilt Tipine Göre Kapatıcı Seçimi ve Özellikleri

Kapatıcılar göz altı morlukları için, yorgun göz altlarını gizlemek için, kızarıklık, sivilce lekelerini gizlemek için çeşitli nedenlerden ötürü kullanılabiliyor.. Ancak doğru bilinen bir yanlış var ki bunun bir çok kişi farkında değil maalesef..
 Kapatıcılar tek başına kırışıklıkları gizler gibi bir yanılgıyla bu tercihlerini yapıyorlar halbuki çizgilere dolan kapatıcı çizgileri normal görüntüsünde çok daha net bir şekilde görünmesine neden olur.Bunun önüne geçebilmek için çizgilerin üzerine ilk önce nemlendirici,aydınlatıcı yahut da bir baz ile doldurup üzerine kapatıcı uygulamak en doğru yöntemdir.. 
Ayrıca şuda unutulmamalıdır ki açık renk göz altı kapatıcıları göz altı morluklarını gizlemekten çok bariz bir şekilde görünmesine sebep olur..Göz altı morluklarından şikayet eden kişiler göz altı kapatıcısı seçerken ciltlerinden biraz daha koyu renkleri, turuncu alt tonlu kapatıcıları tercih etmeliler..

Mağazada kapatıcı satın alırken dikkat etmeniz gereken nokta, cildinizde deneyecek bölgenizin temiz ve nemli olması gerektiğidir.. Spot ışıklarının sizi yanıltmaması için mağaza dışına çıkıp öylece renge karar vermenizi öneririm, bu çoğu zaman her makyaj ürününde karşılaşılan bir sıkıntı.Mağazada işte bu dediğiniz ürün eve gelince pişmanlık ve şaşkınlıktan başka birşey yaratmıyor zira..


Göz altı kapatıcısı uygularken ürünü çok fazla miktarda almamaya özen göstermelisiniz, aşırı alım yayılmada sıkıntı yaşatabileceği gibi maske görüntüsüne de sebebiyet verir. Bu sebeple küçük noktalar halinde göz altı çukurunuza kadar uygulayıp o şekilde yaymanızı öneririm..Ürün yeterli gelmezse tekrar üzerine pıt pıt şekilde uygulama yapabilirsiniz kapatıcıyı, bu şekilde ürünü eşit ve homojen şekilde dağıtmış olursunuz.. 
Pıt pıt şekilde dağıtmanız göz altı çizgilerine dolmasına bir nebze engel olacaktır, diğer türlü yayarak uygulama yapmanız göz altı derisinin incecik ve hassas olmasından ötürü göz altında hasar oluşturabilir..

 Daha sonra yine homojen bir görüntü içi transparan bir pudra ile kapatıcıyı sabitlemelisiniz. Normal yapıda bir pudra cake dediğimiz yapay, pütürlü, oturmamış görüntüye neden olacaktır, bu nedenle incecik bir pudra ile kapatıcıyı sabitlemek en doğru olan yöntem..

Piyasada belirttiğim gibi bir çok çeşit kapatıcı bulunmakta,bunlar likit,kalem,fırçalı,stick ve krem olarak ayrılıyor.Peki bunların özellikleri neler, daha yakından göz atmak gerekirse..

krem kapatıcı

Krem kapatıcılar: Krem kapatıcılar çizgilere pek dolmayan türde ürünler.Özellikle parmaklarıyla değilde fırça ile bu tarz ürünleri kullanmayı tercih edenler için tercih edilebilir bir ürün.Özellikle pürüzsüz net bir makyaj için en çok tercih edilen kapatıcı çeşididir.

stick kapatıcı

Stick kapatıcılar: Bu tarz kapatıcılar genellikle daha kalıcı ve kapatıcı olurlar.. Özellikle koyu göz altlarına sahip kişiler stick kapatıcıları çok daha severek kullanırlar çünkü kapatıcılığı diğer türlere nazaran daha iyi ve uzun sürelidir..Yağlı ciltlerden ziyade kuru ciltlere sahip kişiler çok daha rahat kullanabilirler bu taz ürünleri çünkü stick ürünler başlı başına yağlı yapıda ürünlerdir.. Ben de stick kapatıcıları yüzümün ihtiyaç duyduğum yerlerinde zaman zamanda göz altımda severek kullanıyorum ve oldukça da kalıcı olduklarını söylebilirim.

kalem kapatıcı

Kalem kapatıcılar: Kalem kapatıcılar daha çok pratik makyaja ihtiyaç duyan zamandan kazanmak isteyenlerin tercih edebileceği tarzda ürünlerdir..Çoğunlukla balmumu içeriğine sahip oldukları için yoğun aşırı bir görüntüye nede olabiliyor.Daha çok kusuru kapatmak, ince küçük noktalara rötuş uygulamak için ideal ürünler..

likit kapatıcı

Likit kapatıcılar: Likit kapatıcılar benimde en severek kullandığım kapatıcılar içerisinde.. Süngerli uçları her ne kadar sağlıklı gibi görünmese de, ben zaten onunla bir yayım yapmıyorum noktalar halinde uyguluyorum, bana çok pratik geliyorlar.. İncecik yapıları kırışıklıkları daha net ve kolay gizleyebiliyor bu tarz ürünler..Kırışık problemi olanların tercih etmesi gereken bir ürün.. Elbette altına mutlaka bir baz,aydınlatıcı yahut nemlendirici kullanılması şart bunu yinelemek gerekiyor. 

fırçalı kapatıcı

Fırçalı kapatıcılar: Bu tarz kapatıcılar hemen hemen hepsinden çok daha pratiktirler ancak kapatıcılıkları diğerlerine nazaran daha azdır. İncecik yapıları kolay uygulaması cildinde çok fazla problem yaşamayan kişiler için tercih edilebilir türde hafif ürünlerdir..

Kapatıcı seçmek oldukça zordur aslında bakarsanız, ben de zaman zaman yanlış seçimler yaşayabiliyorum..Bilipte basiret bağlanıp yapamamak daha can sıkıcı zira. Hatta öyle ki alıp bir kenara attığım bile oluyor o kadar yanlış düşünün! 

Umarım faydalı bir yazı olmuştur..

26 yorum :

  1. Likitler her daim favorim :) çok bilgilendirici bir post olmuş ellerine sağlık canım arkadaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım benim :) aynen likitler benimde en severek kullandıklarımdan :)

      Sil
  2. çok faydalı bır yazı olmus bilmeyenler için çok iyi bir yol gösterici ellerine saglık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim işe yararsa ne mutlu, beğenmene sevindim :)

      Sil
  3. Bu yazı tam benlik olmuş.Kapatıcı seçimi gerçekten çok önemli aksi halde dediğin gibi çok bariz görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen o hataya bende bildiğim halde düşebiliyorum ne yazık ki..

      Sil
  4. Faydalı bir yazı olmuş :) Ben de şimdiye kadar en çok fırçalı ve likit kapatıcı kullandım. Stik ya da kalem kapatıcılar parça parça durabiliyor, çok iyi yedirmek ve hatta süngerle uygulamak gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, stick kapatıcılar kapatıcılığı yüksek dahi olsalar fazlası ve doğru uygulanmadığı takdirde aşırı yapay bir görüntü veriyor. Likit her zaman favorim :)

      Sil
  5. Bir sürü okuduğum yazılarda izlediğim videolarda ve sizdede okuduğum gibi kapatıcıyı göz altı çukuruna kadar uygulanması gerektiği söyleniyor ama arta kalan kısımda morsa çok abes duruyor nolucak şimdi *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte o mor kısımın bitişine kadar sürün denmek istiyor yani amaç mor göz altını kapatmak. Çukurdan sonrasına kadar devam ediyorsa, sadece çukuru doldurmak bir işe yaramaz, aynen çukurdan sonraki morluğun tam bittiği kısıma kadar uygulanmalı..

      Sil
  6. Karma cildime bildiğim tek fondoten True Match ama onu da çok mu seviyorum hayır :)

    YanıtlaSil
  7. İçerik olarak dolu dolu bir bloğunuz var hemen takibe aldım bende sayfama beklerim seplali.blogspot.com sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, çok teşekkürler beğenmenize sevindim..Elbette hemen geliyorum blogunuza, sevgiler..

      Sil
  8. Son yazdığım yazıya bakmanı isterim tatlıcım ;)

    YanıtlaSil
  9. Çok faydalı bir yazı olmuş canım, kapatıcı seçimi çok önemli gerçekten. Sürüldüğü anda yaşını 5 yıl ileri atan kapatıcılar var :) Ben genelde likit ürünleri tercih ediyorum, genelde çizgilere dolmuyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım beğenmene sevindim :) Kesinlikle katılıyorum tek bir ürünün yanlış seçimi bile tüm diğerleri sıfırlıyor ve farklı görüntüye sebep olabiliyor, kapatıcı da bunların başında geliyor ne yazık ki :)

      Sil
  10. merhaba, ben yakın bir zamanda Mac Pro Longwear Concealer aldım.. Yalnız oradaki satış uzmanı bana ten rengimden biraz daha koyu renk bir kapatıcı verdi. Sorunum morluklar, gözaltlarım çok çökük ve mor.. Bu yüzden açık renk kapatıcı kullanmamın bölgeye grimsi bir görüntü vereceğini söyledi. Ancak ben zaten kapatıcı sürmeden altına turuncu baz uyguluyorum. Turuncu bazla da birlikte, kapatıcı daha koyu durmaz mı? Çok tatmin olamadım, uzmanıdır diye karşı da çıkamadım, ama kafamda soru işaretleri kaldı. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz öncelikle.. Satış uzmanının yaptığı aslında doğru, morlukları ciltten biraz daha koyu ve somon tonları gizler ve evet açık renk kapatıcı koyu halkaları gri bir renge çevirir ki bu hiç hoş bir görüntü olmaz. Ancak siz zaten hali hazırda turuncu bir baz uyguluyormuşsunuz bu kapatmada gayet yeterli geliyordur eminim, renk eşitleniyor koyu halkalar yok oluyordur bir nebzede olsa, siz bunun üzerine aydınlık vermesi için bir kapatıcı arayışı içerisindeydiniz yanılmıyorsam değil mi? Bunu siz görevliye belirttinizmi peki ben zaten kullanıyorum turuncu bir baz, üzerine aydınlık versin istiyorum diye? Eğer bunu belirtiğiniz halde yine koyu bir kapatıcı verdiyse bu zaten işinizi gören ürünüze yedek niteliğindedir. Doğru mu anlamışım yazdıklarınızı acaba?

      Sil
    2. Evet evet doğru.. Satış uzmanına söylemiştim. Yine de bunu verdi. Açıkçası satış uzmanı söyledikten sonra dikkat ettim, eski kapatıcım turuncu baza rağmen yıne biraz beyaz durup griliğe yol açıyordu.. Ama emin olamadım yine de. Yok aslında, aydınlık vermesinden daha çok morluklarımdan olabildiğince kurtulmak istiyorum.. Sadece göz altlarımda daha koyu, absürt bir renk olarak durursa diye endişelendim. Satış uzmanına da yedek olarak değil, aldığım zaman bu ürünü sürekli olarak kullanacağımı belirtmiştim. Hatta bir kaç kez sordum da, bu renkten emin misiniz diye.. Gidip başka bir mağazasının satış uzmanına sorsam mı diye düşündüm. Çünkü uzun soluklu bir ürün, 6-7 ay gidiyor, şimdi yanlış renk seçiminden çöpe gitsin de istemiyorum.. Ama yine daha açık bir renk kapatıcım var olmadı onunla açarım, yaz geliyor zaten esmerleşirim diye diye avuttum kendimi..

      Sil
    3. Eğer turuncu bazınızdan memnun değilseniz, görevli bayanın verdiği kapatıcıyı rahatlıkla tek başına kullanabilirsiniz göz altı morluklarınız için. Çöpe gideceğini düşünmüyorum zira dönüşümlü bile kullanabilirsiniz, elinizdeki turuncu baz ile. Hatta tek başına bunu kullanıp memnun kalabilir devamında almakta isteyebilirsiniz, denemenizde fayda var diye düşünüyorum. Uzun soluklu bir ürün evet ancak pişmanda olmayacağınız kalite ve yapıda bir ürün, çoğu zaman böyle renk uyumsuzluğu ile karşılaşabiliyoruz bu gibi durumlarda diğer ürünlerle karışım yaparak kullanabiliyoruz tıpkı sizinde belirttiğiniz gibi, hiç olmadı, olacak gibi değilse de işte o zaman dediğiniz gibi karıştırarak kullanıp değerlendirebilirsiniz..

      Sil
    4. Çok teşekkürler, yazınız ve yorumunuz gerçekten yardımcı oldu.. En kısa zamanda deneyeceğim. :)

      Sil
    5. Rica ederim, beğenmenize ve işinize yaramasına çok sevindim :)

      Sil
  11. Merhabalar ben göz altıma maybelline nin anti age eraser diye birşeyi var onu kullanıyorum.17 yaşındaydım genetik olarak goz altı çukurum ve azcık morluğum var. Gözaltım inanılmaz kuru. Ilk önce nemlendiriyorum ustune onu suruyorum 3 4 dakika sonra dolma yapıyor. Daha birsürü şey denedim mac in pro longwear falan ama muthiş derecede doldu çok kötüydü öylece duruyor. Ne yapmam gerek yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, öncelikle yaşınız gereği çok ağır ürünler kullanmamanızı öneriyorum. Bu yaş aralığında göz altlarınıza ürün kullanmak, daha fazla morarmasını ve kırışmasını hızlandıracaktır. Maybelline anti age eraser yapı gereği güzel bir kapatıcıdır,yinede çok sık kullanmayın derim dediğim gibi yaşınız dolayısıyla ileriye yatırım için en sağlıklısı bu. Dolma problemi çoğu kapatıcıda yaşanan bir durumdur, azda olsa önüne geçmek için, güzel bir göz altı nemlendiricisi kullanmanız lazım. yaşınıza uygun nemi güzel bir krem edinin. Sonrasında kremi iyice yedirip,uyguladıktan 7-8 dakika kadar sonra kapatıcınızı az miktarda uygulayın. Fazla alıp yayamadığınız zaman dolma ve kötü bir görüntüye sebep olur. Pıt pıt hareketlerle parmaklarınızla uygulayın, çukur dediniz daha rahat edersiniz daha güzel yayılır aynı zamanda ısınızla.. Sonrasında en önemli noktada dolma vs en uzun süre idare edebilmek için transparan pudra ile üzerinden geçmelisiniz. Bu nokta önemli, güzel bir transparan pudra ile kapatıcınızı sabitleyin. Birde yazdığım şekillerde deneyin bakalım, aynı sorunları daha az yaşayacakmısınız. Sevgiler..

      Sil

Lütfen yorumlarınıza link eklemeyiniz! Link eklenen yorumlar YAYINLANMAYACAKTIR!

Copyright © Başka Güzel