Evde Çift Bazlı Makyaj Temizleyici Yapımı

Evde yapılacak kozmetik,bakım ürünlerinin sınırı olmadığını daha evvelki ilgili yazılarımda belirtmiştim. Bu yazımda konu alacağım ev yapımı ürün ise bir makyaj temizleyici! Gayet doğal ve basit bir yöntemle ev yapımı makyaj temizleyiciye sahip olabilirsiniz, bu hem kimyasal içerikli, doğal olmayan ürünleri kullanmayı tercih etmeyen kişiler hemde yok zamanlarda temizleyici arayanlar için birebir bir ürün.. 
Yağ bazlı temizleyicileri pek sevmiyorum, cildimde bıraktığı yağlı his sonrasında yüzümü yıkama hissi uyandırdığı için çoğu zaman tercih etmeme sebebimin başında geliyor. Ancak bu doğal tarif benim yok zamanlarımın kurtarıcısı, son damlalarını kullandığım temizleyicimin alternatifi niteliğinde benim için.. Üstelik o yağlı his bu üründe yok denecek kadar az ilginçtir ki! 

makyaj temizleyici yapımı


Malzemeler: 
  • Saf zeytin yağı
  • Gül suyu
  • Boş bir şişe (bitmiş bir tonik şişesi veya benzeri şişeler yada Gratis ve Watsons'larda satılan bu seyahat boy şişelerden olabilir)

Şişenin yarısına gelmeyecek kadar zeytin yağını boşaltıyoruz, üzerine şişe tamamen dolmayacak şekilde gül suyunu ekliyoruz.Karıştırma payı kalmalı.. Çift bazlı bir temizleyici elde ediyoruz zira işlemin sonunda.. Temizleyicimiz hazır! Bu kadar basit bir işlemle tamamen doğal, zararsız hem temizlik hemde bakım ürününe kavuşmuş oluyoruz.. 

Evde Çift Bazlı Makyaj Temizleyici Yapımı

Zeytin yağının cilde faydalarını bilmeyen yoktur sanırım, kendinden nemlendirme özelliğini cilde bu yağ ile veriyoruz, gül suyunun tonik işlevi görmesi ise cildin daha sıkı, canlı görünmesine neden olacaktır..

Evde Çift Bazlı Makyaj Temizleyici Yapımı

Gördüğünüz gibi Maybelline master drama liner kalemiyle denemek istedim, zor çıkan kalıcı bir kalem, tek sefer silişte gayet güzel çıkardı..


Evde Çift Bazlı Makyaj Temizleyici Yapımı

Wet n wild Cherry Bomb'da kalıcı bir ruj bilindiği gibi, onuda gayet güzel çıkarabildi gördüğünüz gibi..

Elde ettiğiniz karışımı her kullanımdan önce iyice çalkalıyorsunuz tıpkı çift bazlı temizleyicilerinizi kullandığınız gibi, daha sonra bir pamuk yardımıyla makyajınızı çıkarmaya başlayabilirsiniz..
Evet kabul ediyorum zeytin yağının kokusu ağır, ciltte pekte hoş olmayan bir koku bırakıyor ancak bunu temizleme sonrası yüzünü yıkayarak son verebilirsiniz.Ben çift bazlı temizlik ürünleri kullandıktan sonra muhakkak yıkarım kalamam o şekilde, duramam verdiği yağlı his yüzünden, ancak bu üründe yağlı his çok çok çok az oluşuyor. Beni hiç rahatsız etmedi normalde olan biri olarak hiç iğreti olmadım.Sadece kokusu biraz zorluyor onu da temizledikten sonra yıkıyorum..

Umarım faydalı bir yazı olmuştur..

31 yorum :

  1. Güzel bir fikir, dediğiniz gibi kurtarıcı olabilir. Koku olayı evet biraz can sıkıcı olsa da pratikliği iş görür.
    Paylaşım için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet koku olayı biraz sıkıntı ama yoklukta kurtarıcı :) Beğenmenize sevindim :)

      Sil
  2. Blog keşiften geliyorum izleyicinim :)) bana da beklerim..

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş canım ben de yapmaya gidiyorum hemen böyle doğal şeyleri çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım umarım severek kullanırsın, doğal ürünleri yapmakta kullanmakta ayrı keyif, kolay gelsin :)

      Sil
  4. Cherry Bombo mu o O.o :D Sen rujları odanın hangi kısmına koyuyorsun canım :D Hani söyle de alırken zorluk çekmeyeyim :D Karma cildim olmasa çok temiz içerikli bir yöntem lakin benim cilt sağolsun yağ konusunda pek sınır tanımıyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay canım benim ya :)) Senin istediğin ruj olsun :) Benimde karma-yağlıdır cildim ama bunda yağlı his olmadı gül suyu sanırım nötrledi, yok zamanlarda aklında olsun o zaman :) :*

      Sil
    2. Evet canım olmadığı zamanlarda çok mantıklı :) Güle güle kullan canım eline sağlık :)

      Sil
  5. Mrb canm, ee süpermiş bu bilgi hemen deniyecem :)

    YanıtlaSil
  6. bence harıka :) cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  7. Hemen deneyecegim canım teşekkurler :D

    YanıtlaSil
  8. Süper fikir, teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Güzel bir fikir.. İkisi de var denemek lazım..

    YanıtlaSil
  10. benim çift fazlı temizleyicim bitmişti evde saf zeytinyağım ve gülsuyum var hemen yapıp deneyeceğim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin canım, rica ederim kolay gelsin..

      Sil
  11. güzel bir fikir deneyeceğim bunu ..

    YanıtlaSil
  12. zeytinyağı kirpiği de besler. tuttum bu formülü ;=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle her yönden faydalı, teşekkür ederim canım :)

      Sil
  13. Ne kadar pratikmiş ya, eline sağlık çok güzel bir paylaşım olmuş ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hemde çok pratik, beğenmene çok sevindim canım, teşekkür ederim :)

      Sil
  14. Doğal ürünler en sağlıklısı.Ne iyi oluyor bizlerle böyle güzel fikirleri paylaşman. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım, bir çok katkı maddesinden azda olsa sıyrılıp doğal ürünler kullanmak, en azından insanın içini geçicide olsa rahatlıyor.. Beğeniyorsan ne mutlu, rica ederim canım :)

      Sil
  15. Yok artik diyerek yazini okumaya geldim ve coo cok pratik ve harika temizledigini gordum eline saglik:) belki icine aromatik bir yag katarak koku olayinida cozebiliriz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür derim :) Elbette neden olmasın, lavanta çok hoş olurdu mesela, keyfe göre çeşitlenebilir :)

      Sil

Lütfen yorumlarınıza link eklemeyiniz! Link eklenen yorumlar YAYINLANMAYACAKTIR!

Copyright © Başka Güzel