Evde Kuru Şampuan Yapımı

Kuru şampuanlar yazın vazgeçilmez ürünlerinden. Özellikle yağlı saç yapısına, çabuk yağlanan saç tipine sahipseniz kuru şampuanlar en çok tükettiğiniz ürünlerin başında gelir.. 

Bilindiği gibi her gün saç yıkamak saç derisine ve yapısına pek iyi gelmiyor, en az 2 günde bir yıkamak en doğru şekil.Hal böyle olunca yağlanan saçlara kuru şampuanlar ilaç gibi geliyor. Dakikalar içerisinde o yağlı görüntüden kurtulup temiz görünen saçlara sahip oluyorsunuz...

 Piyasada bir çok markanın kuru şampuanları var, ben ise bu yazımda evde kendinizin hazırlayabileceği en aza indirgemiş malzemelerle kuru şampuan yapma yöntemine yer vericem.. Acil durumlarda, kuru şampuanlarınızın bittiği o anlarda işinizi görecek çok basit ve en az satılan ürünler kadar etkili bir tarif..

Evde Kuru Şampuan Nasıl Yapılır


Malzemeler;
  • Mısır Nişastası (bebek pudrası da olabilir)
  • Kakao Tozu (kokusu keskin olmazsa daha rahat edersiniz)
  • Lavanta Yağı yada kokusunu sevdiğiniz bir yağ 
Evde Kuru Şampuan Nasıl Yapılır

Mısır nişastası ile kakao tozunu birbirine karıştırın, tamamen koku vermesi adına bu konuluyor aksi halde kokusuz olmasını isterseniz yağ eklemeyebilirsiniz.. Koyu saçlar kakao tozu oranını eklerken bir kaç ölçü fazla koyabilirler. Açık renk saçlılar ise tam tersi mısır nişastası oranını biraz daha fazla yüksek tutabilirler.. 

Evde Kuru Şampuan Nasıl Yapılır

Bu karışımı iyice karıştırdıktan sonra. Bitmiş bir pudra şişenize ekleyip o şekilde de kullanabilirsiniz, delikli olması pratiklik açısından çok daha elverişli olacaktır. 

Bunun yanı sıra cam bir kavanozda da karışımı saklayıp bir pudra fırçası yardımıyla da uygulama yapabilirsiniz. Diğer bir yöntem ise düz bir yüzeye dökeceğiniz bir miktar karışıma saç fırçanızla almak suretiyle de uygulama yapabilirsiniz..Kıl fırça olması daha iyi olacaktır, ben göstermek adına elimin altında olan bu fırçayla gösterdim.. Kullanım şekilleri tamamen size kalmış.. Ben her şekli ile göstermek istedim, umarım fikir olabilmiştir.. 

Çok acil ve yok zamanlarda elin altında kullanılabilecek pratik bir ev yapımı saç bakım ürününüz olmuş oldu..

14 yorum :

  1. Hiç evde yapabileceğimizi düşünmemiştim. Denemek lazım.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş valla bende deneyeceğim, senin yorumunuda merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım, yorumlamak için bekliyorum o halde :)

      Sil
  3. Fazla mı profesyonel bi yazı olmuş fazla mı bilgilendirici ne!Harika hiç bir blogda görmemiştim daha önce çok çok iyi olmuş paylaştığın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm benim çok teşekkür ederim güzel yorumun için :) Beğenmene sevindim, değişik şeyler görmek benimde hoşuma gidiyor :)

      Sil
  4. pek kuru şampuan kullanan biri değilim. saçımı 10 gün yıkamasam yağlanmaz :( ama yazı çok ilginç eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. lavanta yağı enteresan geldi. daha fazla yağlandırmaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lavanta yağını bir kaç damla damlatıyorsunuz, kaybolup gidiyor zaten yağlandırma yapmıyor..

      Sil

Lütfen yorumlarınıza link eklemeyiniz! Link eklenen yorumlar YAYINLANMAYACAKTIR!

Copyright © Başka Güzel